Take a walk on the food side


En drömfrukost från i höstas. - ägget. Det går helväck just nu!

Kan ni gissa vad mina dagar kretsar? Det hela är tragiskt egentligen men ärligt talat så upptas nog 80% av min tankekraft på mat! Matmatmat. Jag är helt galen och cravar ätbara ting mest hela tiden. Det första jag tänker på morgonen är fruuuuuukost! Måste ha fruuuuukost! precis innan jag kommer på att jag ska ta min folsyra. Pluspoäng till mig. När jag avslutat frukosten eller ännu hellre medan jag äter den kommer gärna frågan Vad ska vi äta till Lunch idag älskling? Exakt tre timmar efter avslutad frukost kommer ett vrål från min mun, jag står helt handlingsförlamad inför detta och kan omöjligt stoppa det, huuuuuungrig! Vi måste äta lunch nu! En snabb lunch fixas. Med munnen fylld av mat undrar jag lite vänligt, vad blir det till middag då? Exakt tre timmar efter avslutad lunch hör jag min killes röst då jag står och skramlar i köket Men Gumman! Är du hungrig nu igen? Mellis. Klockan 18,30, vilket brukar vara exakt tre timmar efter avslutad mellis, bör middagsmaten vara på G om inte annat blir det en halv skorpa.. Tiden efter middagen är första gången under hela dagen då jag känner mig lite nöjd! Förhoppningsvis inte särskillt illamående (vilket annars upptar en stor del av min dag) med BF bredvid mig i soffan och med en mätt monstermage. Dock krävs en frukt eller så innan jag går och lägger mig för att jag inte ska vakna mitt i natten av hungersmärtor...

Så - intressant eller? Nä, inte särskillt men det är verkligen vad som pågår varje dag hemma hos oss, och har gjort i snart två veckor. Helt otroligt. Tack och lov äter jag inga mängder då jag äter och har inte gått upp ett ynka kilo so far men ja. Jag ligger nog i riskzonen för att inte bli vidare snygg-gravid. Och svåra cravings får jag dessutom. Här om dagen var det pannkaka och min kille höll på att dö av skratt så som jag gick runt här med näsan i vädret och tyckte de luktade pannkaka i varje hörn och igår var det falukorv.. Något som är omöjligt att få tag i här! All korv är skitäcklig i detta landet, punktum. Och lika mycket som jag har cravings finns det lukter som jag dör lite inombords av. Ägg, mycket negativ lukt. Tonfisk, Uh. Lök, Fy fan. Ja.. Lite så är det. Och ja, ni som kommit igenom hela inlägget - för det första. Sorry för astrisst inlägg och fortsatt har ni nog förstått nu just precis hur mycket mitt liv kretsar kring mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0