Well pleased

Dagarna pustar vidare i vanlig takt och jag är tacksam för varje minut som fortgår utan komplikationer. Jag trodde aldrig att jag skulle vara så nojig som jag är, men kan inte heller säga att jag inte förstår varför.. Men positivt tänkande och en välmående vardag kan bota den allra mörkaste av oro. Och färskt ingefärsthé det värsta av illamående! Thank God för huskurer som faktiskt fungerar - vet inte riktigt vad jag skulle gjort annars mellan kl 12-14! En veckas tid nu, 12-14 varje dag = pesttimme men jag försöker fokusera tankarna på att det är bra att jag mår illa då det antagligen tyder på att utvecklig pågår. Kanske man skulle printa en skylt och hänga på sig när man mår så illa att man helst inte pratar och då frågan hur mår du gärna är förenad med ett grymtande och morrande. Utveckling pågår.

Igår kalasade vi på en riktigt Svenssonmiddag (nej, inte tacos!) som karln i huset lagade åt oss och lyckades få den graviditetssäker. Fläskfilé, potatisgratäng och bearnaisesås och det var i såsen krånglet kom in. Rått ägg är ju ett big NO NO men det fixade sig bra och resultatet vart smaken av påssås. Intressant. Nöjda och glada vart vi iallafall och somnade gott i soffan till filmen Pan's Labyrinth. Väl sevärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0